معرفی 5 نژاد سگ مناسب آپارتمان

تاریخ ایجاد: پنج شنبه 24 فروردین 1402

این روزها زندگی اکثر ما از خانه‌های حیاط‌دار قدیمی به خانه‌های آپارتمانی تغییر کرده است. زندگی شهری و ماشینی موجب شده است تا همه چیز دستخوش تغییراتی باشد و ما پیوسته در حال انعطاف با آن هستیم. حیوانات از گذشته تا امروز در کنار ما بوده‌اند و در زندگی آپارتمانی نیز، این همراهی ادامه یافته است. انتخاب مناسب‌ترین نژاد سگ آپارتمانی به شما کمک می‌کند تا بدون دردسر در کنار این فرشته‌های پشمالو زندگی کنید.

سگ مناسب آپارتمان ویژگی‌های خاصی دارد که آن را برای آپارتمان نشینی، تبدیل به گزینه مناسبی می‌کند. سگ مناسب آپارتمان کم سر و صدا است و آموزش پذیری خوبی دارد. به این ترتیب، می‌توانید با توجه به سبک زندگی برای آن برنامه ریزی کنید تا همزیستی لذت بخشی را تجربه نمایید.

اگر شما نیز کاندید خرید یا به سرپرستی گرفتن سگ آپارتمانی هستید و می‌خواهید بهترین نژادهای سگ مناسب آپارتمان را شناسایی کنید، همراه ما باشید!

چه سگی برای آپارتمان مناسب است؟

سوال رایجی که در ذهن افراد عاشق سگ وجود دارد همین است که " چه سگی برای آپارتمان مناسب است؟" پاسخ دادن به این سوال چندان پیچیده نیست. در زندگی آپارتمان نشینی باید قوانین خاصی را مدنظر قرار دهید. حق و حقوق سایر افرادی که در آپارتمان شما زندگی می‌کنند، اهمیت دارد و تحت هیچ شرایطی نباید آسایش، آرامش و سلامت افراد تحت تاثیر قرار گیرد. به همین دلیل، با خیال آسوده می‌توانید مناسب‌ترین سگ آپارتمانی را انتخاب کنید و در آموزش آن بکوشید تا نتیجه مناسبی را به همراه داشته باشد.

سگ مناسب آپارتمان باید هوش خوبی داشته باشد تا آموزش پذیر باشد. این سگ‌ها حتما باید از نژادهایی انتخاب شوند که برای زندگی در آپارتمان مناسبند و نیازی به حیاط و تحرک بسیار بالا در تمام طول روز نداشته باشند. سگ‌ آپارتمانی باید فرمان‌پذیر و کم سر و صداترین گزینه باشد. کوچک بودن و قابل حمل بودن آن مطابق با شرایط آپارتمان و هر خانواده نیز مدنظر قرار می‌گیرد تا بهترین سگ مناسب آپارتمان انتخاب شود.

لیست 5 نژاد برتر سگ آپارتمانی

پس از این‌که دانستید چه سگی برای آپارتمان مناسب است، باید در خصوص نژادهای هر کدام نیز اطلاعات کسب کنید. هر خانواده متناسب با شرایط خود و سبک زندگی، باید نسبت به انتخاب نژاد مناسب اقدام کند. سگ مناسب آپارتمان باید براساس شرایط هر خانواده انتخاب شود و پیچیدن نسخه یکسان برای همه ممکن نیست! در ادامه، به معرفی 5 نژاد عالی برای انتخاب به عنوان سگ آپارتمانی اشاره می‌کنیم.

1- سگ نژاد شیتزو  Shih Tzu

سگ شیتزو

سگ نژاد شیتزو، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای زندگی آپارتمانی است. این سگ‌های کوچک و پشمالو بسیار مهربان هستند و با چشمانی گرد و گیرا به شما نگاه می‌کنند. هوش بالای شیتزو موجب شده است تا به عنوان سگ آپارتمانی گزینه ابتدایی باشد. فرمان‌پذیری شیتزو در صورت تربیت درست بسیار عالی است و اجتماعی بودن آن موجب شده است تا به راحتی با سایر اعضای خانواده ارتباط برقرار کند. توجه به شرایط خانواده نکته مهم دیگری است که زمان انتخاب این نژاد از سگ آپارتمانی باید مدنظرتان باشد.

این نژاد، موهای بلندی دارد و برس‌کشی روزانه و توجه به بهداشت و شرایط ریزش موی او دارای اهمیت زیادی است. شیطنت این نژاد کم نیست و به راحتی می‌تواند کودک شما را سرگرم کند و اوقات خوشی برای خانواده خلق نماید. این سگ‌ها نیز مثل تمام نژادهای دیگر نیاز به تخلیه انرژی روزانه دارند و باید حتما در این زمینه با آن‌ها به خوبی و طبق برنامه رفتار کنید.

2- سگ نژاد پودل Poodle

نژاد پودل

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای سگ آپارتمانی، نژاد محبوب پودل است. این نژاد که به موهای فرفری و صورت بامزه با گوش‌های بلند خود مشهور شده است، می‌تواند به عنوان باهوش‌ترین نژاد سگ معرفی شود.

پودل‌ها انواع بزرگ و کوچکی دارند که شما بر حسب شرایط زندگی آپارتمان نشینی می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. این نژاد نیازمند برس‌کشی روزانه است و باید بهداشت و مراقبت از مو و پوست در آن‌ها بیش از سایرین مورد توجه قرار گیرد. پودل نژادی فرمان‌پذیر و تربیت پذیر است، به همین دلیل، به راحتی می‌تواند با شرایط زندگی در آپارتمان هماهنگ شود. یادتان باشد که نژاد پودل، تحرک بالایی نیاز دارد و باید حتما در طول روز نسبت به تخلیه انرژی او برنامه ریزی کنید.

3- سگ نژاد کاوالیر Cavalier

نژاد سگ کاوالیر

سگ نژاد کاوالیر یکی از جذاب‌ترین و اشرافی‌ترین نژادهای سگ مناسب آپارتمان محسوب می‌شود. ابعاد نسبتا کوچک این سگ می‌تواند شرایط را برای آپارتمان نشینی فراهم کند. جابه‌جایی آسان، باکس کوچک و چهره فوق‌العاده این نژاد با چشمان زیبا و گیرا از جمله مشخصاتی است که می‌توانید از آن لذت ببرید. نیاز به فعالیت روزانه در این نژاد بالا است و باید برای پیاده روی و بازی او برنامه ریزی کنید. طول عمر این نژاد به 15 سال نیز می‌رسد اما باید حتما مثل هر نژاد دیگری رسیدگی کافی به او را جدی بگیرید. موهای موج دار و نسبتا بلند او ظاهر کاوالیر را بیش از پیش جذاب کرده است. نیاز به برس کشی روزانه و رسیدگی‌های بهداشتی همگی در این نژاد دیده می‌شود.

4- سگ نژاد پاگ pug

پاگ

به عنوان سگ آپارتمانی می‌توان به نژاد پاک اشاره کرد. سگ جذابی که می‌تواند با نگاه گیرای خود همه را تحت تاثیر قرار دهد. این سگ‌ها به عنوان بولداگ مینیاتوری نیز شناخته می‌شود. چهره بامزه آن‌ها با چشمانی گرد و پوزه کوتاه و پیشانی چروک به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد. این نژاد به عنوان سگ مناسب آپارتمان شناخته می‌شود؛ چرا که ابعاد کوچکی دارد و به راحتی برای جابه‌جایی آن می‌توانید اقدام کنید.

نژاد پاگ به شدت مستعد چاقی و اضافه وزن است، به همین دلیل، باید زمان زیادی را برای پیاده روی، کنترل تغذیه و بازی او اختصاص دهید. رسیدگی‌های بهداشتی پوست و مو به دلیل موهای کوتاه بسیار محدود است و نیازی به نگرانی از بابت ریزش مو در این نژاد نخواهید داشت.

5- سگ نژاد جک راسل Jack Russell

جک راسل

به عنوان یکی دیگر از انواع سگ مناسب آپارتمان می‌توان به نژاد جک راسل اشاره کرد. نژادی با اندام تراشیده که دارای موهای کوتاه است. ابعاد جک راسل کوچک است و چندان برای جابه‌جایی او دچار دردسر نخواهید شد.

فعالیت بدنی مورد نیاز برای جک راسل بسیار زیاد است و باید حتما برای زندگی آپارتمان نشینی او برنامه‌ریزی کنید و پیاده روی روزانه را جدی بگیرید. سگ آپارتمانی معمولا با تربیت پذیری مناسب و هوش مطلوب می‌تواند به بهترین دوست و همراه شما در این سبک زندگی بدل شود. به همین دلیل، کافی است تا اصول نگهداری از سگ را بدانید و در انتخاب سگ آپارتمانی نهایت تحقیق، جستجو و دقت را داشته باشید.

خلاصه مطلب

انتخاب سگ آپارتمانی یکی از بخش‌های مهم اقدامات شما است؛ چرا که هر شخص بر اساس شرایط خانواده، وجود یا عدم وجود کودک، دارا بودن شرایط مناسب برای اختصاص وقت و پیاده روی، اقدام به انتخاب نژاد مناسب می‌کند. این که بدانید چه سگی برای آپارتمان مناسب است، بخش مهم این پروسه محسوب می‌شود؛ چرا که به این ترتیب می‌توانید نژادی انعطاف‌پذیر با سبک زندگی خودتان را پیدا کنید و بهترین ساعات عمرتان را کنار دوست پشمالوی جذاب‌تان بگذرانید. نژاد جک راسل، شیتزو، پاگ، کاوالیر و پودل از محبوب‌ترین نژادهایی هستند که امکان زندگی در آپارتمان برایشان فراهم است و در صورت تربیت مناسب، هیچ دردسری در کنار آن ها تجربه نخواهید کرد