طرز درست کردن جای خواب برای سگ ها

تاریخ ایجاد: جمعه 25 شهریور 1401

امروزه، بیشتر افراد تمایل زیادی به نگهداری سگ، به عنوان یک حیوان خانگی از خود نشان می‌دهند. سگ می‌تواند یک دوست و همراه خوب و وفادار برای افراد تنها باشد. وفاداری و معصومیت این حیوان خانگی، طی گذر زمان اثبات شده است و انسان‌ها می‌توانند از این حیوان خانگی به‌عنوان یک محافظ و تکیه‌گاه قابل اعتماد نگهداری کنند.

در این میان، اگر شما سرپرستی حیوانات خانگی از جمله سگ را بر عهده گرفته‌اید، باید توجه داشته باشید که تمامی وسایل مربوط به سگ، خریداری شده باشد و شرایط متناسب با روحیه سگ را نیز تامین کرده باشید. جاخواب سگ یکی از مهم‌ ترین و اصلی‌ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه بسیاری داشت. برخی عوامل مهمی وجود دارند که ضرورت وجود جای خواب مناسب سگ را تثبیت می‌کنند؛

به عنوان مثال، سگ هایی که به فضای خانه عادت نکرده‌اند و به ‌نوعی خانه‌نشین نشده‌اند، ممکن است هنگام خواب بر روی تخت، دچار حادثه شوند که در این مواقع برای حفظ آرامش و راحتی حیوان، تهیه جاخواب مخصوص سگ توصیه می‌شود.

جهت خرید جای خواب سگ به این صفحه مراجعه کنید: جای خواب سگ

در این راستا مجموعه پت شاپ پت رایت مارکت برای حفظ و ایجاد آرامش و امنیت کافی برای سگ‌‌‌های خانگی اطلاعاتی مفید و کاربردی را در رابطه با درست کردن جای خواب سگ، به شما عزیزان ارائه می‌کند.

درست کردن جای خواب مناسب برای سگ فواید متعددی را به‌همراه خواهد داشت. یک جاخواب سگ استاندارد می‌تواند عایق‌بندی مناسبی را برای سگ داشته باشد و به نوعی حین خواب سگ، از آن در مقابل برخی عوامل زیان آور محافظت کند. امروزه، شاهد تنوع بسیار زیادی در تهیه جای خواب مناسب برای حیوانات خانگی به‌خصوص سگ‌ها هستیم که شما می‌توانید با درنظر گرفتن سلیقه و روحیات سگ خود اقدام به خرید جای خواب سگ ارزان قیمت یا درست کردن جای خواب سگ خانگی خود کنید.

اگر قصد دارید جاخواب سگ عزیزتان را با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب خریداری کنید، ما شما را به بازدید از سایت پت شاپ پت رایت مارکت دعوت می‌کنیم تا با مشاهده نمونه‌های متنوع و باکیفیت موجود، خریدی آسان و مطمئن را تجربه کنید.

اما اگر جزو آن دسته از افراد هنرمند و با حوصله‌ای هستید که درست کردن جای خواب سگ ارزان را به خرید آن ترجیح می‌دهید، بهتر است به مطالعه ادامه این محتوا بپردازید تا با انواع روش‌های ساخت جای خواب سگ آشنا شوید.

معمولا مهم ترین معیار برای درست کردن جای خواب سگ، جنس ابزار استفاده شده در آن است که باید با دقت و حساسیت بسیاری انتخاب شود تا با بروز عوامل زیست محیطی همچون بارش باران و برف، رطوبت و... سلامت سگ شما به خطر نیفتد.

امروزه متریال‌های بسیاری برای درست کردن جای خواب سگ ارزان و به‌صرفه وجود دارد که شما عزیزان می‌توانید با استفاده از آن‌ها جای خواب ایده آل و مناسب سگ خود را بسازید.

روش‌های مختلف برای درست کردن جای خواب سگ ارزان در منزل

به طور کلی، جاخواب سگ می‌تواند از جنس چوب، پلاستیک، پارچه، آجر، فنس، کارتن، پالت یا حتی بلوک و... ساخته شود که در ادامه به هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

طرز درست کردن جای خواب سگ از جنس چوب

جاخواب چوبی سگ

جاخواب سگ از جنس چوب بیشتر برای سگ‌های کوچکی که به درستی تربیت نشده‌اند و هر لحظه امکان دارد به لوازم خانه آسیب برسانند، مناسب است و سگ تا زمانی که به فضای خانه عادت کند، بیشتر زمان خود را در محدوده مربوط به خود سپری خواهد کرد.

چوب استفاده شده برای درست کردن جای خواب سگ بهتر است از ام دی اف باشد که آسیبی به سگ عزیزتان نرسد. برای ساخت جای خواب چوبی سگ بهتر است ابتدا ابعاد لازم با در نظر گرفتن جثه سگ و خصوصیات اخلاقی آن که آرام و کم تحرک است یا شلوغ و پرجنب و جوش، برش داده شود. سپس، بر اساس الگوی درنظر گرفته شده این قطعات برش داده شده را به یکدیگر متصل کنید. توجه داشته باشید که اندازه درنظر گرفته شده باید تاحدی باشد که سگ بتواند به راحتی در آن حرکت کند و بچرخد.

طرز درست کردن جای خواب سگ به وسیله تایر

جای خواب سگ با تایر

شما می‌توانید درست کردن جای خواب سگ ارزان و مناسب جهت استراحت سگ خانگی خود از انواع لاستیک‌ها و تایرها استفاده کنید. به‌طوری که تنها با برش لبه‌های داخلی تایر و اعمال یک تشکچه و بالشت نرم بر وسط آن می‌توانید یک محیط خواب بسیار زیبا و جذابی برای سگ عزیزتان درست کنید.

روش درست کردن جای خواب سگ از جنس پارچه

پیشنهاد دیگر برای درست کردن جای خواب سگ ارزان قیمت و به‌صرفه، استفاده از پارچه است؛ اما در حین خرید پارچه به نوع و جنس آن توجه بسیاری داشته باشید؛ زیرا پارچه استفاده شده برای تخت خواب سگ، باید نرم و لطیف باشد تا به بدن سگ آسیبی نرسد. بعد از خرید پارچه مناسب، نوبت الگودهی و برشکاری آن است. برای نمونه می‌توانید ابتدا پارچه را به صورت مستطیل‌شکل برش دهید و کناره‌های آن را به هم بدوزید؛ سپس، داخل لوله ایجادشده را با پشم و ... پر کنید تا به حجم خواسته شده برسد. پس از آن، انتهای لوله را به یکدیگر متصل کنید، به‌ گونه‌ای که حلقه‌ای نرم تشکیل شود. در مرحله پایانی کار، نیاز به یک کفی نرم و پرحجم دارید تا به حلقه ساخته شده متصل کنید. برای ساخت کفی ابتدا باید پارچه را متناسب با اندازه حلقه ساخته شده به صورت دایره برش دهید و دور تا دور آن را بدوزید؛ سپس، قسمت داخلی آن را تا حدی از پشم پر کنید که صاف و یکنواخت شود. در نهایت، این دو الگوی ساخته شده را به یکدیگر متصل کنید تا جاخواب ایمن و استاندارد سگ شما آماده شود.

طرز درست کردن جای خواب سگ از جنس آجر

اگر قصد دارید سگ خانگی تان را دور از محیط داخلی خانه یعنی حیاط و.. نگهداری کنید، بهتر است به فکر ساخت یک مکان خواب مناسب از جنس آجر برای سگ خود باشید. برای کسب نتیجه بهتر و پسندیده‌تر قبل از ساخت باید عوامل بسیاری همچون رطوبت، فصول سال، باران و برف و اندازه جثه و نژاد سگ را در نظر گرفت.

جای خواب ساخته شده، باید عایق بندی مناسبی برای فصل سرد و گرم سال را داشته باشد. همچنین، در برابر نفوذ باران و برف به داخل آن مقاوم باشد که طراحی سقف شیروانی می‌تواند بهترین گزینه برای رفع این مسئله باشد.

انتخاب سقف شیروانی علاوه بر حفظ سگ در برابر باران و برف می‌تواند جلوه و نمای بهتر و زیبایی به محل استراحت سگ بدهد. در ساخت جای خواب آجری به ارتفاع سقف، توجه بسیاری داشته باشید تا سگ به‌راحتی بتواند در آن بایستد و حرکت کند.

طرز درست کردن جای خواب سگ از جنس فنس

جاخواب سگ با فنس

اگر سگ کوچک و شلوغی دارید، شما را به درست کردن جای خواب سگ ارزان قیمت و راحت از جنس فنس دعوت می‌کنیم. ساخت جاخواب مناسب سگ از جنس فنس، کار بسیار آسان و لذت بخشی است. تنها کافی است فنس مورد نظر خود را از بازار خریداری کنید و به دلخواه با توجه به نوع سگ خود آن‌ها را به یکدیگر متصل کنید.

طرز درست کردن جای خواب سگ با کارتن و مقوا

کارتن یکی از در دسترس‌ترین و پرکاربردترین وسیله‌ها است که شما با تهیه آن می‌توانید اقدام به درست کردن جای خواب سگ ارزان و به‌صرفه کنید. برای ساخت چنین جاخوابی بهتر است طرح دلخواه خود را بر روی کاغذی پیاده کنید و ‌باتوجه به آن، الگوهای مربوطه را برش دهید و به کمک چسب، این تکه‌های برش داده را به یکدیگر متصل کنید.

درست کردن محل خواب سگ

طرز درست کردن جای خواب سگ از جنس پالت

با استفاده از پالت می‌توانید یک خانه ایمن و زیبایی برای سگ خانگی خود بسازید. پالت تهیه شده باید متناسب با اندازه سگ و حتی بزرگتر از سگ باشد که سگ در آن احساس امنیت و راحتی کند. بعد از برش پالت در ابعاد مدنظر می‌توانید با استفاده از چوب لبه‌‌هایی برای آن ایجاد کنید و در نهایت با اعمال یک تشکچه نرم و لطیف بربخش داخلی پالت کار را به اتمام برسانید.

طرز درست کردن جای خواب سگ از جنس بلوک

ساخت جاخواب از جنس بلوک بیشتر برای سگ‌هایی که جثه بزرگی‌تری دارند، مناسب است. شما برای ساخت این نوع جای خواب سگ ارزان، نیاز به مقدار کافی، بلوک و ملات دارید. برای شروع، ابتدا باید بلوک‌ها را بر روی هم بچینید و با استفاده از ملات، استحکام لازم را ایجاد کنید. در انتها برای جلوگیری از نفوذ آب باران می‌توان سقف آن را به‌صورت شیروانی درست کنید.

جمع بندی

برخی افراد ممکن است بیماری‌ یا آلرژی‌هایی داشته باشند که در این صورت خوابیدن سگ خانگی با فرد در یک تخت پیشنهاد نمی‌شود. همچنین، برخی از سگ‎‌های بی‌قرار و حساسی که عادت به خروپف دارند، ممکن است با کوچک‌ترین صدای ایجاد شده خواب آن‌ها مختل شود و شروع به پارس کنند که در این صورت باعث مختل شدن خواب شما در طول شب شود. بنابر‌این، برای حفظ آرامش خود و سگ خانگیتان در حین خواب، بهتر است محیط‌ جداگانه در نظر گرفته شود.