نحوه از بین بردن بوی ادرار سگ

تاریخ ایجاد: شنبه 18 آذر 1402

سگ‌ها موجودات پیچیده، با وفا، باهوش و دوست داشتنی هستند که این روزها در کنار ما زندگی خودشان را بهتر و زیباتر می‌گذرانند. اگر شما هم تجربه نگهداری از سگ را داشته باشید، می‌دانید که پروسه آموزش جای دستشویی به سگ کمی زمان بر است و در این مدت سگ‌ بارها خطای دستشویی انجام داده و محلی غیر از سینی ادرار یا پد دستشویی، ادرار خود را تخلیه می‌کند! وقتی یک مکان خاص بوی ادرار سگ را از خود تراوش کند، قطعا آن مکان به عنوان محل دستشویی در ذهن سگ شناخته می‌شود. پس عدم امکان از بین بردن بوی ادرار سگ در یک نقطه خاص، ریسک خطای دستشویی را برای دفعات بعدی بیشتر و بیشتر می‌کند. به همین دلیل تمیز کردن رد ادرار سگ از فرش و محیط خانه خیلی فراتر از شست و شوی عادی شما است.

در این مقاله اطلاعاتی از نحوه تمیز کردن رد ادرار سگ از فرش و محیط خانه با رو‌ش‌های تضمین شده را بررسی می‌کنیم.

اسپری ضد عفونی کننده محیط رد اسپرینگ

1- اسپری ضد عفونی کننده محیط رد اسپرینگ

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید به وسیله آن بوی نامطلوب ادرار را از محیط پاک کنید تا سگ دلبندتان دچار خطا نشود، اسپری ضد عفونی کننده محیط رد اسپرینگ است. این اسپری ضدعفونی کننده با فرمولاسیون مبتنی بر نانو نقره تهیه شده است. به همین دلیل علاوه بر از بین بردن بوهای نامطبوع در محیط توانایی ضدعفونی مطلوبی دارد. شما با خیال آسوده می‌توانید از این اسپری استفاده کرده و نظافت محیط زندگی سگ را رعایت کنید. خاصیت ضد میکروب و ضد باکتری این محلول موجب می‌شود تا امکانات کافی برای رعایت بهداشت در محل زندگی‌تان را داشته باشید. از ویژگی‌های اسپری ضد عفونی کننده محیط رد اسپرینگ می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • تاثیرگذاری مستقید بر انواع باکتری‌های گرم و سرد، میکروب‌ها، قارچ‌ها، انگل‌ها و ویروس‌های پوشش‌دار و بدون پوشش!
  • از بین برنده بوهای ناخوشایند، به خصوص بوی ادرار سگ به وسیله این اسپری امکان‌پذیر است.
  • فرمولاسیون نانو نقره این اسپری امکان ضدعفونی محیط را فراهم می‌کند.

طریقه مصرف این محصول اصلا پیچیده نیست. بسته بندی مناسب آن موجب می‌شود تا بتوانید هر جا از آن استفاده کنید و اسپری را همراه خودتان داشته باشید. محلول اسپری نانو نقره رداسپرینگ را بر روی سطح مورد نظر اسپری کنید، به طوری که سطح کاملاً آغشته شود. پس از آن تلاش کنید تا به وسیله یک پارچه خشک، محلول را بر روی سطح پخش نموده و عمیقا پاک کنید. این اسپری بر روی سطوح نرم و الیافی مانند فرش، موکت، مبلمان، پارچه و غیره نیز قابل استفاده است. بعد از گذشت چند دقیقه، محلول به خوبی جذب می‌شود. خوشبختانه این اسپری اثراتی مانند خورندگی یا پوسیدگی را به همراه ندارد. برای استفاده روی سطوح سخت مثل چوب، سرامیک، سنگ، پلاستیک و غیره که قابلیت جذب پایینی دارند، اسپری را استفاده نموده، چند دقیقه صبر کنید و سطح را پاک نمایید. برای خرید اسپری رداسپرینگ می‌توانید از فروشگاه پت راید مارکت استفاده کنید.

از بین بردن بوی ادرار سگ با سرکه

از بین بردن بوی ادرار سگ با سرکه

همان‌طور که می‌دانید، باقی ماندن رد بوی ادرار در سطوح مختلف می‌تواند سگ را دچار خطای دستشویی کند. به همین دلیل باید حتما از محلول مناسب برای ازبین بردن بوی ناخوش آیند استفاده کنید. سرکه و جوش شیرین یک محلول طبیعی ضدعفونی کننده است که به شما کمک می‌کند تا هیچ اثری از بوی ادرار باقی نگذارید. از بین بردن بوی ادرار سگ ب این محلول همیشه موفقیت آمیز است. برای تهیه محلول سرکه کافی است طبق این دستورالعمل اقدام کنید:

  • یک فنجان (240 میلی لیتر) سرکه سفید را با یک فنجان آب گرم در بطری اسپری مخلوط کنید.
  • محلول را خوب تکان دهید تا سرکه به خوبی در آب حل شود.

طریقه مصرف اسپری سرکه

شما برای از بین بردن بوی ادرار سگ به وسیله سرکه، نیاز دارید تا محلول را بر روی سطح مدنظر اسپری کنید. در این بخش پروسه استفاده از اسپری سرکه را بررسی می‌کنیم.

  1. ادرار را به وسیله یک دستمال خشک از سطح پاک کنید.
  2. بطری اسپری را در فاصله 10 سانتی‌ متری از فرش نگه داشته و محلول را بر روی لکه ادرار سگ اسپری کنید.
  3. اطمینان حاصل کنید که کل لکه خوب پوشش داده شود و سرکه در تمامی نواحی وجود داشته باشد.
  4. حداقل 15 دقیقه زمان اختصاص دهید تا محلول سرکه به خوبی در سطح فرش یا سنگ و سرامیک قرار گرفته و جذب شود.
  5. از دستمال یا اسفنج استفاده کنید تا محلول را از روی سطح پاک کنید.
  6. اطمینان حاصل کنید که سطح به اندازه کافی خشک شده است.
  7. اگر کمی حساس‌تر هستیدف می‌توانید با کمک گرفتن از جوش شیرین این نظافت را تکمیل کنید.
  8. کافی است بر روی محلول سرکه خشک شده، لایه‌ای از جوش شیرین را بپاشید.
  9. با دستمال جوش شیرین را به خوبی پخش کنید و چند دقیقه زمان دهید تا بو از بین الیاف یا سطح برداشته شود.
  10. پس از آن به وسیله جاروبرقی جوش شیرین را پاک کنید. یادتان باشد که در این شرایط نباید سطح دارای نم و رطوبت زیاد باشد، چرا که موجب آسیب به جاروبرقی خواهد شد.

نکته: یادتان باشد که محلول سرکه می‌تواند با ایجاد خوردگی در سطح سنگ، مشکلات متعددی را برای شما ایجاد کند. پس در چنین مواقعی از اسپری مخصوص استفاده کنید تا عواقب این‌چنینی را تجربه نکنید.

از بین بردن بوی ادرار سگ با وایتکس

از بین بردن بوی ادرار سگ با وایتکس

یکی دیگر از روش‌های رایج برای تمیز کردن رد ادرار سگ از فرش و محیط خانه، استفاده از وایتکس یا همان هیدروژن پراکسید است. برای از بین بردن بوی ادرار سگ کافی است مطابق با فرمول زیر اقدام کنید تا هیچ اثری از بوی ادرار برای سگ وجود نداشته باشد.

 

طرز تهیه محلول هیدروژن پراکسید

برای تهیه کردن محلول هیدروژن پراکسید جهت از بین بردن بوی ادرار سگ، کافی است ابتدا ماسک بزنید و  1 پیمانه هیدروژن پراکسید را با 3 لیتر آب مخلوط نمایید و هیچ ماده شوینده‌ دیگری را اضافه نکنید. این محولول را درون اسپری ریخته و آن را خوب تکان دهید. به این ترتیب محلول از بین بردن بوی ادرار سگ آماده است.

یادتان باشد که این محلول دارای ماده سفید کننده است و استفاده از آن بر روی فرش و هر الیاف دیگری، توصیه نمی‌شود؛ مگر در شرایطی که آن را بر گوشه‌ای از الیاف امتحان کرده و شاهد عدم تغییر رنگ باشید. به همین دلیل برای الیاف استفاده از محلول سرکه گزینه بهتری است. استفاده از این محلول بر روی سنگ طبیعی، ریسک ایجاد رد و خوردگی را همراه دارد. پس در این زمینه تا حد امکان از اسپری رداسپرینگ استفاده کنید تا ضرر و زیان این‌چنینی را تجربه نکنید.

برای ازبین بردن بوی ادار سگ در سطوح، کافی است این محلول را اسپری نمایید و چند دقیقه صبر کنید. سپس به وسیله تی خشک، آن را از سطح پاک نمایید. یادتان باشد برای پیشگیری از آسیب به ریه سگ، باید در و پنجره را باز بگذارید.