طرز تهیه تشویقی سگ در خانه | تشویقی خانگی

تاریخ ایجاد: پنج شنبه 17 شهریور 1401

زمانی که شما قبول می‌کنید که سرپرست یک سگ باشید، باید سعی کنید شرایط خوبی برای زندگی او فراهم کنید. معمولا تهیه یک محل زندگی مناسب و البته تهیه خوراک مناسب، از اولین و ضروری‌ترین کارها برای نگهداری سگ به شمار می‌رود. باید توجه کنید که یک سگ تنها به وعده اصلی خود نیاز ندارد، بلکه باید برای او وعده‌ای را نیز به عنوان تشویقی فراهم کنید.

نیاز نیست از این موضوع ترس داشته باشید؛ چرا که تشویقی سگ را می‌توانید به راحتی از پت شاپ های مختلف تهیه کنید. پت شاپ پت راید مارکت، یکی از بهترین مراکز فروش آنلاین تشویقی سگ است که می‌توانید به راحتی از آن خرید کنید. 

تشویقی سگ، به چه معناست؟

اگر بخواهیم تشویقی سگ را به صورت کامل برای شما بیان کنیم، می‌توانیم به یک میان‌‍وعده ساده و بسیار کوچک اشاره کنیم. هدف اصلی استفاده از طرح تشویقی سگ، تربیت کردن و آموزش دادن به این حیوان است. می‌توانید برای تمیز نگه داشتن دندان‌ها و یا افزایش سلامتی دهان پت خود، از تشویقی سگ خانگی استفاده کنید. تشویقی برای سگ به منظور رساندن ویتامین‌های مفید به بدن او نیز استفاده می‌شود.

اما به طور کلی، می‌توانیم بگوییم استفاده از تشویقی فقط برای این موارد نیست. گاهی اوقات از تشویقی برای خوشحال کردن سگ و یا تشویق و انجام یک کار خوب استفاده می‌شود. با این کار به مرور زمان، می‌توانید رفتار سگ را شرطی کرده و او را به انجام کاری عادت دهید.

تشویقی خانگی

نکته مهمی که در این خصوص باید به آن توجه کنید، جلوگیری از زیاده‌روی در دادن تشویقی به سگ است. توجه کنید که اگر برنامه مناسبی برای این کار نداشته باشید، ممکن است سبب چاقی مفرط سگ شده و سلامتی او را به خطر بیندازد. بهتر است برای انجام این کار حتما از یک دامپزشک متخصص کمک بگیرید.

دامپزشک در ابتدا شرایط کامل سگ شما را بررسی کرده و نسبت به آن، وعده تشویقی خانگی را مشخص می‌کند و شما نیز می‌توانید طبق آن برنامه، به سگ خود تشویقی بدهید. تشویقی جرهای سگ و تشویقی سگ اورلاندو جزو بهترین تشویقی های سگ هستند.

برای درست کردن تشویقی سگ در خانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اغلب سگ‌های خانگی، عاشق تشویقی هستند. به‌طوری‌که بعد از گذشت مدتی، خودشان شما را وادار به انجام این کار می‌کنند. از آنجایی که شما نیز سرپرست این سگ هستید، طبیعتا باید عاشق خوشحال کردن او باشید و یکی از بهترین راه‌های خوشحال کردن سگ، دادن وعده تشویقی است. از دیگر مزایای استفاده از تشویقی برای سگ، افزایش صمیمیت بین شما و او است. اگر دوست دارید بهترین تشویقی‌ها را برای سگ دوست داشتنی خود تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به وب‌سایت پت شاپ پت راید مارکت مراجعه نمایید.

اما اگر قصد دارید خودتان در منزل، تشویقی سگ درست کنید، باید به خوبی با طرز تهیه تشویقی سگ آشنا باشید. نکته بسیار مهمی که در این زمینه باید به آن توجه کامل داشته باشید، این است که بسیاری از مواد غذایی موجود در طبیعت برای سلامتی سگ مضر و خطرناک است. پس نمی‌توانید از هر موادی برای درست کردن تشویقی سگ استفاده نمایید.

تحقیقات نشان داده است که سگ‌ها معمولا علاقه دارند، گاهی اوقات همراه با صاحبشان غذا بخورند. به بیان دیگر، آنها دوست دارند هم‌سفره سرپرستشان باشند. به همین جهت، برخی از سرپرستان سگ‌های خانگی از وعده غذایی خود به عنوان تشویقی خانگی برای سگ استفاده می‌کنند. این کار شاید سبب افزایش علاقه سگ به شما بشود، اما به هیچ عنوان کار درستی نیست؛ زیرا اشاره کردیم که بسیاری از مواد موجود در خوراکی‌های ما، برای سگ مضر خواهد بود.

برای مثال سگ‌ها عاشق خوردن بستنی هستند؛ اما به دلیل اینکه معده سگ و گربه قادر به هضم لاکتوز موجود در بستنی و شیر نیست، خوردن بستنی به شدت برای آنها مضر و خطرناک است و ممکن است سیستم گوارشی سگ را مختل کند.

نکته دیگری که در خصوص طرز تهیه تشویقی سگ، مهم و تأثیرگذار به شمار می‌رود، استفاده از مواد مقوی و مفید برای این کار است. به طور کلی، می‌توانیم بگوییم شما نباید تنها به علاقه سگ‌ها توجه کنید؛ بلکه باید سلامتی او را ملاک کارتان قرار دهید. برای این کار نیز باید از مواد مغذی مورد نیاز برای بدن سگ استفاده کنید.

از چه موادی برای تشویقی سگ استفاده کنیم؟

اگر دوست دارید واقعا یک تشویقی فوق‌العاده برای سگ خود تهیه کنید، می‌توانید از عصاره گوشت و مرغ استفاده کنید. عصاره گوشت و مرغ کاملا مفید و تأثیرگذار برای سلامتی سگ به شمار می‌رود. علاوه بر این، استفاده از انواع میوه نیز می‌تواند برای سگ مفید باشد.

میوه‌ها خواص بسیار زیادی دارند که می‌توانند برای سلامتی سگ مفید و مؤثر واقع شوند؛ اما توجه کنید که به هیچ عنوان از ادویه یا قند و شکر برای درست کردن تشویقی استفاده نکنید.

برخی از غذاهای مفید برای تشویقی سگ خانگی

  • تشویقی سگ با ماهی کیلکا

ماهی ارزش غذایی بسیار زیادی برای سگ‌ها دارد. اگر دوست دارید بدن سگ خود را سرشار از پروتئین مفید کنید، می‌توانید از ماهی پخته شده استفاده کنید. نکته مهمی که برای تهیه ماهی کیلکا باید به آن توجه کنید، این است که حتما پولک‌ها و استخوان‌های آن را جدا کرده و به هیچ عنوان این قسمت‌ها را به سگ خود ندهید؛ چرا که سبب ایجاد زخم‌های بسیار زیادی در دهان سگ خواهند شد.

برای تهیه یک تشویقی فوق‌العاده می‌توانید ماهی کیلکا را به خوبی چرخ کنید و مقداری سبزی به آن اضافه کنید. سپس، به قدری آنها را با هم مخلوط کرده که به صورت خمیر و کاملا یکدست بشود. برای خوشمزه‌تر شدن این تشویقی خانگی نیز می‌توانید آن را سوخاری کرده و سپس، صبر کنید تا خنک شود و در قطعات کوچک و در تعداد مشخص به سگ خود بدهید.

  • تشویقی سگ با سنگدان مرغ

یکی دیگر از مفیدترین غذاها برای استفاده تشویقی سگ، سنگدان مرغ است. برای تهیه این تشویقی، ابتدا سنگدان مرغ را خرد کرده و با سویا و آرد سفید ترکیب کنید و به آن کاهو و جعفری اضافه کنید. در ادامه کمی روغن به آن اضافه کرده و آن را تفت دهید. با این کار می‌توانید یک میان وعده فوق‌العاده مقوی تهیه کنید.

علاوه بر این، می‌توانید سنگدان را با کمی جوانه گندم چرخ کرده و کمی سیب زمینی به آن، اضافه کنید. این ماده را به قدری ورز دهید که حالت خمیری به خود بگیرد. سپس، در کف تابه قرار داده و به خوبی آن را بپزید.

  • تشویقی سگ با سیرابی

تشویقی در خانه برای سگ

سگ‌ها معمولا علاقه بسیار زیادی به سیرابی دارند. خوشبختانه، سیرابی نیز فواید بسیار زیادی برای سگ‌ها دارد. سیرابی می‌تواند عضلات سگ را به خوبی تقویت کرده و سیستم ایمنی او را ایمن کند. توجه کنید که برای تهیه سیرابی به عنوان یک تشویقی سگ خانگی باید آن را به خوبی شسته و خرد کرده و با سبزی ترکیب کنید. در ادامه در مقابل حرارت قرار داده تا پخته شود. این وعده تشویقی برای سگ‌ها بسیار دوست داشتنی و جذاب است.

  • تشویقی سگ با طعم مرغ

اگر دوست دارید سگ خود را از پروتئین غنی کنید، حتما از تشویقی مرغ برای او استفاده کنید. سگ‌ها عاشق مرغ هستند. می‌توانید هم از گوشت مرغ استفاده کرده و هم عصاره آن را سگ بدهید. علاوه بر این، استفاده از مرغ، سبب افزایش سلامت پوست و موی سگ می‌شود. همچنین، مرغ سبب قوی‌تر شدن بدن سگ خواهد شد.

طرز تهیه این تشویقی به این صورت است که ابتدا باید مرغ را در آب جوش قرار داده و به صورت کامل آن را مخلوط کنید. در ادامه حتما از کمی آرد، نمک و تخم مرغ نیز استفاده کنید تا طعم خوبی به خود بگیرد. سپس، این مواد را به خوبی ورز دهید تا یک خمیر خوب تهیه شود. در ادامه این خمیر را به خوبی پخت دهید تا تبدیل به یک میان وعده جذاب برای سگ بشود.

  • تشویقی سگ  با کره بادام زمینی

کره بادام زمینی نیز می‌تواند به عنوان یک تشویقی سگ مناسب به شمار برود به شرطی که به هیچ عنوان دارای قند و یا شکر نباشد. همان‌طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم، قند و شکر برای بدن سگ فوق‌العاده مضر هستند. برای استفاده از کره بادام زمینی بهتر است آن را به صورت مستقیم به سگ ندهید و با یکی از میوه‌های مقوی ترکیب کرده و سپس، از آن استفاده کنید.

برای این کار میوه را داخل کره بادام زمینی ریخته و به خوبی هم بزنید. این کار را تا جایی انجام دهید که کاملا درون هم حل شوند. سپس، ماده به دست آمده را فریز کرده و تکه‌تکه به سگ خود بدهید.

علاوه بر این، می‌توانید کمی ماست نیز با کره بادام‌زمینی مخلوط کرده و سپس، مانند روشی که گفته شد، آن را فریز کنید و باز هم به صورت تکه‌تکه به سگ خود بدهید. اگر دوست دارید وعده تشویقی کامل‌تری را برای سگ خود تهیه کنید، می‌توانید این دو روش را با هم ترکیب کرده و سپس، به سگ خود بدهید. برای مثال کمی میوه خوشمزه و مفید مانند موز را با ماست کم چرب ترکیب کرده و در کره بادام زمینی حل کنید. این مواد را به خوبی هم زده و مانند روش‌های قبل فریز کرده و در مقدار مناسبی به سگ خود بدهید.

نکته‌ای که در این خصوص باید به آن توجه کنید، این است که این مواد را در مقداری مناسب و قابل هضم به سگ خود بدهید و از زیاده روی در دادن این وعده جلوگیری کنید؛ چرا که ممکن است اثرات منفی و مخرب به همراه داشته باشد.