بهترین تشویقی های سگ موجود در ایران [7 تشویقی]

تاریخ ایجاد: جمعه 8 مهر 1401

اگر یکی از فرشته‌های پشمالو را در خانه داشته باشید، قطعا ضرورت استفاده از تشویقی سگ را می‌دانید. تشویقی‌ها بخش جدانشدنی زندگی پت محسوب می‌شوند. با استفاده از آن‌ها می‌توان تربیت سگ را به بهترین شکل انجام داد. استفاده از تکنیک پاداش با استفاده از تشویقی سگ بسیار موفقیت آمیز است. به همین دلیل، هر سرپرست، باید اطلاعات کافی در خصوص انواع تشویقی سگ داشته باشد. اطلاع از خواص تشویقی‌ها، انواع آن‌ها و کاربردهای هر یک به شما کمک می‌کند تا سطح کیفی زندگی سگ عزیزتان را افزایش دهید.

به همین دلیل در ادامه این مطلب، قصد داریم به بررسی و معرفی انواع تشویقی های سگ بپردازیم و کاربردهای هر کدام را بررسی کنیم.

تشویقی سگ چیست؟

تصور کنید کودک‌تان عاشق طعم بستنی است. شما برای بهبود تربیت فرزند دلبندتان، ناچار هستید پروسه حضور او در پیش دبستانی را دنبال کنید، اما کودکتان هیچ میلی به حضور در این فضا ندارد. چاره چیست؟ در این شرایط چه کاری انجام می‌دهید؟

استفاده از خوراکی موردعلاقه کودک یکی از راه‌کارهای مطلوب است. شما با استفاده از وعده دادن بستنی مورد علاقه فرزندتان، پاداشی برای حضور او در پیش دبستانی درنظر می‌گیرید و پس از اتمام ساعت حضور او، با یک بستنی خوشمزه به دنبال فرزندتان می‌روید. این تاثیر استفاده از چنین آیتم خوشمزه‌ای است. تشویقی برای سگ‌ها دقیقا به همین شکل عمل می‌کند. این موجودات پشمالوی شکمو میل زیادی به خوردن دارند! به همین دلیل، می‌توان از همین گزینه استفاده نمود تا برای تربیت سگ‌ها، از بهترین تکنیک‌ها بهره برد.

تشویقی سگ چه کاربردی دارد؟

زمانی که قصد خرید تشویقی سگ دارید، بهتر است کاربرد‌های آن را بدانید. چرا که تنوع در این حوزه بسیار زیاد است. شما می‌توانید برحسب نیازتان و هدفی که از استفاده آن دارید، دست به انتخاب بزنید. در ادامه به بررسی انواع تشویقی سگ می‌پردازیم.

1- تشویقی ویتامین سگ

از تشویقی‌های ویتامینه زمانی استفاده می‌شود که سگ نیازمند دریافت نوع خاصی از ویتامین باشد. این نوع تشویقی‌ها از مواد مغذی و ویتامین ساخته شده‌اند. به همین دلیل، می‌توانید خیلی راحت از طریق آن مواد غذایی مدنظرتان را به بدن سگ برسانید. گاهی تشویقی‌های خانگی از مواد غذایی خاص و مورد نیاز سگ نیز تهیه می‌شوند. شما می‌توانید این تشویقی‌ها را از پت شاپ‌های فعال تهیه کنید.

2- تشویقی دندانی سگ

سلامت دهان و دندان سگ اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل، معمولا لوازمی برای استفاده و تمیز کردن دندان‌های سگ وجود دارد. از جمله این لوازم می‌توان به انواع تشویقی اشاره کرد. معمولا تشویقی‌های دنتال یا دندانی جنس نسبتا سختی دارند و نیازمند جویدن هستند. به همین دلیل، سگ باید آن را مکرر جویده تا جرم دندان‌ها کم‌تر شود و سلامت دندان‌های سگ حفظ گردد.

3- تشویقی خوراکی سگ

تشویقی‌های خوراکی رایج‌ترین انواع تشویقی است که در پت شاپ‌ها پیدا می‌شوند. این خوراکی‌ها معمولا طعم خوشمزه و وسوسه‌انگیزی برای سگ‌ها دارند. به همین دلیل، می‌توان از آن‌ها در هنگام آموزش یا پاداش کارهای مثبت سگ استفاده کرد. گاهی برای پیگیری سگ به فرمان‌برداری نیز، از همین تشویقی‌ها استفاده می‌شود. از این رو، کاربرد این تشویقی‌ها بسیار زیاد است.

بهترین مارکهای تشویقی سگ

همان‌طور که گفتیم، تنوع تشویقی سگ بسیار بالا است. شما باید برند مورد علاقه‌تان را بشناسید و براساس سلیقه سگ‌تان اقدام به خرید بهترین نوع تشویقی کنید. هرچند بسیاری از تشویقی‌ها در ابعاد کوچک به فروش می‌رسند تا بتوانید از علاقه‌مندی سگ‌تان نسبت به مصرف آن مطمئن شوید. اما باید توجه داشته باشید که کیفیت ساخت هر برند متفاوت است. ارزیابی کیفیت هر تشویقی، چندان کار آسانی نیست؛ چرا که باید در کنار میل به خوردن آن، سایر شرایط سگ را رصد کنید. مثلا میزان مدفوع، رنگ مدفوع، بروز حساسیت، علاقه‌مندی به مصرف دوباره و موارد این‌چنینی را بررسی کنید تا بدانید آیا تشویقی مناسب سگ‌تان بوده یا خیر! سعی کنید با تحقیق و آگاهی بیشتر در خصوص برندهای مختلف تصمیم گیری کنید. در ادامه، به در دسترس‌ترین انواع تشویقی سگ اشاره می‌کنیم.

تشویقی سگ جرهای

تشویقی جرهای

جرهای یکی از برندهای مطرح و باکیفیت تولید کننده تشویقی حیوانات خانگی است. شما به راحتی می‌توانید با انتخاب طعم‌های مختلف تشویقی از برند جرهای، سگ‌تان را خوشحال کنید. این برند برای تهیه پروتئین موردنیاز خود، از یک شرکت وابسته و زیرمجموعه خود کمک می‌گیرد. به همین دلیل، کیفیت پروتئین مصرفی برای تهیه غذا و تشویقی در این برند به اندازه کیفیت پروتئین مصرفی انسان است. پس جای نگرانی نیست و می‌توانید از آن خریداری کرده و در مواقع لزوم استفاده کنید.

خرید تشویقی سگ جرهای

 

تشویقی سگ مدکو

تشویقی سگ مدکو

مدکو یک شرکت ایرانی تولیدکننده تشویقی‌ و قلاده است. خدمات این شرکت هر روز در حال گسترش است. این روزها انواع تشویقی سگ با برند مدکو به بازار عرضه می‌شود و معمولا استفاده کنندگان آن، بسیار راضی هستند. طعم مناسب و تنوع عالی موجب شده است تا بسیاری از سگ‌ها طرفدار مدکو باشند.

خرید تشویقی سگ مدکو

 

تشویقی سگ ونپی

تشویقی سگ ونپی

ونپی یکی از شرکت‌های چینی تولیدکننده تشویقی و غذای سگ است. این برند ثبت شده که تمامی کارخانجات خود را مطابق با استانداردهای FDA تاسیس کرده است، سهم بزرگی در تامین خوراکی‌های تشویقی پت خصوصا سگ‌ها، ایفا کرده است. این برند، بارها به دلیل کیفیت و خلاقیت در ساخت تشویقی مورد تشویق و تجلیل قرار گرفته است و جوایز گوناگونی کسب نموده! پس اگر سگ‌تان عاشق تشویقی ونپی است، اصلا شک نکنید و با خیال راحت آن را تهیه نمایید.

خرید تشویقی سگ ونپی

 

تشویقی سگ دودوتی

تشویقی سگ دودوتی

اگر بخواهید حمایت‌گر تولید کننده‌های ایرانی باشید، تهیه تشویقی سگ دودوتی گزینه مناسبی است. این برند با استفاده از خوراکی‌های اورگانیک و مجاز برای سگ‌ها تشویقی‌های بیسکوئیتی درست می‌کند. کیفیت این تشویقی‌ها بالا است. به دلیل نیاز به جویدن، معمولا به عنوان تشویقی دنتال نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید تشویقی سگ دودوتی

 

تشویقی سگ هپی داگ

هپی داگ به عنوان یک برند آلمانی، تشویقی‌های خوشمزه و مورد پسندی تولید می‌کند. تولید غذای سگ و گربه نیز، یکی دیگر از تخصص‌های این شرکت محسوب می‌شود. کیفیت غذاهای این برند بسیار بالا است و معمولا افراد متخصص در حوزه حیوانات، با خیال آسوده هپی داگ را به اطرافیان معرفی می‌کنند.

تشویقی سگ هاپومیل

هاپومیل یک برند ایرانی است که با استفاده از خوراکی‌های اورگانیک تلاش می‌کند تا تشویقی مورد نیاز سگ شما را تامین کند. کیفیت محصولات این برند تاحدی است که فعالیت او در خاورمیانه نیز کلید خورده است. پس می‌توانید با خیالی آسوده نسبت به تهیه این برند از تشویقی سگ اقدام کنید.

تشویقی سگ لاومی

تشویقی لاو می محصولی از کشور تایلند است. این برند بدون استفاده از افزودنی‌های غیرطبیعی و رنگ‌های غیرمجاز اقدام به تولید تشویقی سگ می‌کند. معمولا تنوع بالا و طعم مطلوب تشویقی‌های برند لاومی به شدت مورد توجه هاپوها است.

خرید تشویقی سگ لاومی

 

خلاصه مطلب

شما به عنوان سرپرست حیوان خانگی، وظیفه دارید تا بالاترین سطح از رفاه و آرامش را برای او فراهم کنید. توجه به تغذیه و حالات روحی حیوانات نیز، اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل، توصیه می‌شود تا مطابق با همین نیاز، نسبت به شناسایی و آگاهی بهترین برندهای تشویقی سگ، اقدام کنید. معمولا تشویقی سگ‌ها از برندهای خارجی و ایرانی تهیه می‌شود که همگی دارای استانداردهای روز دنیا هستند.

شما براساس علاقه و ذائقه سگ‌تان، باید مناسب‌ترین تشویقی را تهیه کنید. استفاده از این ابزار خوشمزه برای تربیت بهتر سگ و تشویق او به فرمانپذیری بسیار کارایی دارد.

بهترین جا برای تهیه کردن تشویقی سگ

اگر بخواهید از بهترین و مطمئن‌ترین فروشگاه‌ها یا پت شاپ‌ها دست به خرید تشویقی بزنید، باید بدانید که در دسترس‌ترین آن ها فروشگاه پت راید است. از این طریق، با مطالعه اطلاعات هر محصول و لوازم مربوط به پت، می‌توانید خرید موفقی داشته باشید و مطابق با نیازتان خرید کنید. پس همین حالا برای مشاهده آرشیو کامل تشویقی‌ها، به پت شاپ پت راید مارکت مراجعه کنید.

سولاات متداول

تفاوت تشویقی خانگی و تشویقی آماده چیست؟

تشویقی خانگی از خوراکی‌های موجود در منزل تهیه می‌شود. معمولا تکه‌هایی از مرغ، گوشت، ماهی، سیرابی و سبزیجات مجاز برای سگ‌ها، برای استفاده به عنوان تشویقی در فر قرار داده می‌شوند. با گریل شدن ‌آن‌ها سگ‌تان یک تشویقی بدون مواد نگهدارنده دارد که لازم است، در یخچال نگهداری شده و خیلی زود مصرف شود؛ اما تشویقی آماده دارای مواد نگهدارنده مجاز است و نیازی به یخچال ندارد. مدت زمان نگهداری تشویقی آماده نیز، بالاتر است.

چه زمانی به سگ تشویقی بدهیم؟

شما باید تشویقی را به عنوان یک تشویق واقعی اعطا کنید. در واقع، اصلا نباید اجازه دهید که وجهه تشویقی ازبین برود. به این منظور لازم است تا کمی در دادن تشویقی خسیس باشید. شما تنها زمانی باید به سگ‌تان جایزه دهید که فرما‌تان را اجرا کرده یا کار خوبی انجام داده است! مثلا اگر سگ‌تان دقیقا بر روی سینی ادرار کرده، می‌توانید از تشویقی استفاده کنید؛ اما در صورتی که سگ‌تان به همسایه، پشت در منزل پارس می‌کند، حق استفاده از تشویقی را ندارید! چرا که این کار مبنی بر تائیدیه مثبت شما است و تاثیر مستقیمی بر خراب کردن تربیت سگ دارد.

میزان تشویقی برای هر سگ چقدر است؟

یک قانون جالب به عنوان قانون 10% وجود دارد که تعیین می‌کند شما تنها قادر هستید به میزان 10% از کالری مورد نیاز روزانه سگ‌تان را به  عنوان تشویقی ارائه کنید؛ چرا که بروز مشکلاتی مثل اضافه وزن، مشکلات کبد، کلیه، قند و موارد این‌چنینی، به دلیل برهم خوردن نظم تغذیه و افزایش کالری مصرفی یا همان چاقی، ایجاد می‌شود.

از چه سنی می‌توان به سگ تشویقی داد؟

از زمانی که سگ تان دندان‌های مناسبی درآورد و امکان جویدن داشته باشد، می‌توانید آموزش به کمک تشویقی را آغاز کنید. یادتان باشد که نوع تشویقی و مناسب بودن آن باتوجه به نرمی، سختی و بزرگی یا کوچکی مشخص می‌شود. در انتخاب تشویقی حتما به سن و سال پت، قدرت فکی و سایز دهان آن‌ها توجه کنید. تشویقی بزرگ و سخت، انتخاب خوبی برای سگ‌ها در سنین تولگی نیست.